کد خبر: 1184551
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
تا پایان مرداد ماه سال جاری یازده هزار و 155 نفر در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شده اند که از این تعداد هفت هزار و 220 نفر مرد و سه هزار و 935 نفر زن بوده اند. این امار در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار و 366 نفر بود.     
سهیلا سعیدی

 

به گزارش جوان آنلاین، دکتر محمدرضا نورس، مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: افراد به دلایل مختلف جهت انجام معاینات سرپایی از مراجع قضایی به پزشکی قانونی ارجاع داده می شوند که معمولا بیشترین مراجعین معاینات پزشکی قانونی مصدومین نزاع و تصادفات هستند. وی بیان کرد: مطابق آمار پنج ماهه سال جاری نیز چهار هزار و 166 نفر مصدوم نزاع و دو هزار و 488 نفر مصدوم تصادف در این مدت در پزشکی قانونی استان معاینه شده اند.

نورس اظهار داشت: از جمله آمار سایر مراجعین معاینات تا پایان مرداد، معاینه مجدد دو هزار و 337 نفر و همچنین 213 مورد مرخصی استعلاجی ، بررسی سلامت (جسمی و روانی) متقاضیان استخدام 130 نفر و در بخش روانپزشکی قانونی، بررسی صلاحیت جهت اداره امور مالی برای 157 نفر بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: پزشکی قانونی چهار فرآیند کاری اصلی دارد که شامل بخشهای معاینات، متوفیات، آزمایشگاه و کمیسیون‌های پزشکی قانونی است و معمولا معاینات سرپایی افراد زنده بیشترین امار عملکرد را به خود اختصاص می دهد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار